Abstract
W artykule opisano konstrukcję przęseł mostu drogowego przez Wisłę w Kamieniu (woj. lubelskie). Wykonawca przewidział montaż konstrukcji przez nasunięcie podłużne ze wspornikiem o rekordowej długości 108 m. Niestety, w początkowej fazie montażu dźwigary uległy lokalnemu uszkodzeniu polegającemu na plastycznej utracie płaskiej postaci środników. W artykule przedstawiono alternatywny projekt nasuwania, który został z powodzeniem zrealizowany, oraz wnioski dotyczące przyczyn pierwotnych niepowodzeń i zrealizowanego projektu nasuwania.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- MOSTY ŁUKOWE - DZIEŁA KULTURY, PROJEKTWANIE, BUDOWA, UTZRYMANIE strony 507 - 515
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Żółtowski K., Binczyk M., Drawc M.: Drogowy most przez Wisłę w Kamieniu. Projekt i realizacja montażu przęseł// MOSTY ŁUKOWE - DZIEŁA KULTURY, PROJEKTWANIE, BUDOWA, UTZRYMANIE/ Wrocław: Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, 2015, s.507-515
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 153 times
Recommended for you
Most przez Regalicę w Szczecinie jako element trasy miejskiej
- J. Głomb,
- K. Furtak,
- Z. Skoplak
- + 2 authors
2002