Abstract
Współczesne planowanie mobilności, ze względu na konieczność silnego zaangażowania interesariuszy, szerokich konsultacji społecznych i przygotowania kompleksowego planu, jest procesem niezwykle złożonym i czasochłonnym. W odróżnieniu od tradycyjnego planowania transportu proces ten powinien koncentrować się nie tylko na zapewnieniu lepszych warunków ruchu, ale przede wszystkim na dążeniu do zapewnienia jak najwyższej jakości życia mieszkańców, stawiając za priorytet takie aspekty jak dostępność, równość społeczna, zdrowie czy ochrona środowiska. Komisja Europejska już w 2009 r. zwróciła uwagę na konieczność zintegrowanego planowania transportu zgodnego z zasadami zrównoważonego rozwoju. Instrumentem, który pozwala na realizację takiej polityki zgodnie z zaleceniami Komisji Europejskiej, jest tzw. SUMP – Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej. Gdynia zobowiązała się do opracowania i wdrożenia SUMP w ramach projektu CIVITAS DYN@MO. Realizując dokument zgodnie z wytycznymi i zaleceniami Komisji Europejskiej, korzystając z nowoczesnych narzędzi, włączając w proces interesariuszy i mieszkańców, a także dzieląc się doświadczeniami poprzez centrum kompetencji, miasto stanowi cenny przykład dla innych polskich miast, które pracują już lub rozważają rozpoczęcie prac nad tego typu dokumentem.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- Biała Księga Mobilności 2015 strony 148 - 157
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Romanowska A.: Działania dla rozwoju zrównoważonej mobilności miejskiej w Gdyni// Biała Księga Mobilności 2015/ : Zespół Doradców Gospodarczych TOR, Stowarzyszenie Transportu Publicznego, 2015, s.148-157
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 154 times