Abstract
Artykuł został poświęcony jednemu z najciekawszych zjawisk gospodarczych w ramach wydatków konsumpcyjnych, a mianowicie popytowi na samochody osobowe. Artykuł składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwszy z nich stanowi ekonometryczną analizę popytu na samochody osobowe w funkcji przeciętnych dochodów polskich konsumentów. W ramach tej analizy rozpatrzono wielkości popytu na wybrane marki samochodów. W drugiej części przeprowadzono ekonometryczną analizę wpływu dochodów na udziały poszczególnych marek samochodów na rynku pierwotnym w Polsce. Podstawową kategorią w ramach tej analizy są elastyczności dochodowe popytu i udziałów rynkowych.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2005
- Bibliographic description:
- Świetlik K.: Ekonometryczna analiza popytu na samochody osobowe w Polsce w latach 1993-2003// . -., (2005),
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 142 times