Abstract
W artykule przedstawiono zmiany w wielkości oraz strukturze popytu na samochody osobowe w Polsce w latach 2004-2009 i dokonano analizy potencjalnych przyczyn wywołujących zmiany zainteresowania klientów nowymi pojazdami na polskim rynku. Największy nacisk położono na efekt współwystępowania rynków pierwotnego i wtórnego sprzedaży samochodów osobowych oraz znaczenie poziomu dochodów ludności w gospodarce. Celem artykułu była propozycja konstrukcji modelu ekonometrycznego opisującego wpływ zasadniczych determinant popytu na samochody na rynku pierwotnym. Zaproponowany model - jednakowy dla wszystkich badanych marek i modeli pojazdów - oszacowano oraz zinterpretowano.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Pieniądze i Więź
pages 175 - 192,
ISSN: 1506-7513 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Świetlik K.: Modele popytu na samochody osobowe na rynku pierwotnym w Polsce w latach 2004-2009// Pieniądze i Więź. -., nr. R. 12, Nr 3=44 (2009), s.175-192
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 239 times