Facebook, YouTube, Instagram... jako arbitrzy prawdy. Deepfake – na szlaku dystopii i łasce korporacji
Abstract
Zidentyfikowano ich w 2019 roku w sieci blisko 15 tysięcy . Zwykle nie dotyczą polityki, choć to przede wszystkim w środowisku politycznym budzą strach i zwątpienie. Strach przed dewastacja resztek społecznego zaufania, jakimi politycy się cieszą, zwątpienie – bo zwalczanie ich przekracza polityczne możliwości władz ujmowanych w kartezjańskim podziale władzy. Deepfake – bo o nich mowa – są przełomową innowacją wyznaczającą nowe granice możliwości poznawczych ludzi w cyfrowym środowisku, technologią która wykorzystywana jest z różnymi intencjami, od „mowy (wideo) nienawiści”, po szczytne kampanie społeczne i kładzie podwaliny pod „koniec prawdy” w mediach. Ich identyfikacja i usuwanie ukazuje kluczowy problem współczesnego zarządzania organizacjami mediano – technologicznymi w relacjach z otoczeniem. Jest nową odsłoną asymetrii zależności między użytkownikiem, a organizacją - platformą nowomedialną, nowej relacji władzy i konieczności zdania się na dobrą wolę, determinację oraz potencjał badawczy organizacji medialno – technologicznych.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Współczesne media. Przemoc w mediach
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2020
- Bibliographic description:
- Kreft J.: Facebook, YouTube, Instagram... jako arbitrzy prawdy. Deepfake – na szlaku dystopii i łasce korporacji// / Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, 2020,
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 252 times
Recommended for you
Exploring the Role of Social Media Use Motives, Psychological Well-Being, Self-Esteem, and Affect in Problematic Social Media Use
- B. Schivinski,
- M. Brzozowska-Woś,
- E. Stansbury
- + 3 authors