Kluczowe kompetencje jako narzędzie do tworzenia nowych modeli biznesu w przedsiębiorstwach - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Kluczowe kompetencje jako narzędzie do tworzenia nowych modeli biznesu w przedsiębiorstwach

Abstract

Koncepcja kluczowych kompetencji wywodzi się z nurtu zasobowego, który zakłada, iż o efektywności i konkurencyjności każdego podmiotu decydują odpowiednio dobrane zasoby i umiejętności ich optymalnego wykorzystania. Model biznesu to narzędzie do realizacji strategii organizacji, które wspomaga rozwój oraz zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie. Dysertacja wypełnia lukę, jaką było wskazanie na zależność pomiędzy kluczowymi kompetencjami przedsiębiorstwa, a możliwościami kreowania przy ich zastosowaniu nowych modeli biznesu. Główny obszar badań stanowiły zasoby niematerialne przedsiębiorstwa stanowiące źródła pochodzenia kluczowych kompetencji. Kolejny obszar badań to określenie struktury modelu biznesu oraz wskazanie wpływu kluczowych kompetencji na strukturę danego modelu. W badaniu zastosowano metodę gromadzenia danych w postaci wywiadu z perspektywy biograficznej w powiązaniu z obserwacją uczestnicząca badaczki oraz netnografię. Efektem badań było opracowanie zbioru dziewięciu kluczowych kompetencji organizacji oraz zestawu wskaźników finansowych i niefinansowych pozwalających ocenić funkcje kluczowych kompetencji, określono istotę modelu biznesu oraz wskazano oddziaływanie kluczowych kompetencji na jego strukturę. Praktycznym wkładem dysertacji są opracowane schematy, mogące stanowić wsparcie dla liderów przedsiębiorstw w ocenie prowadzonej działalności biznesowej.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 131 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Copyright (Author(s))

Keywords

Details

Category:
Thesis, nostrification
Type:
praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
Language:
Polish
Publication year:
2024
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 98 times

Recommended for you

Meta Tags