Kluczowe kompetencje jako narzędzie do tworzenia nowych modeli biznesu w przedsiębiorstwach - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Kluczowe kompetencje jako narzędzie do tworzenia nowych modeli biznesu w przedsiębiorstwach

Abstrakt

Koncepcja kluczowych kompetencji wywodzi się z nurtu zasobowego, który zakłada, iż o efektywności i konkurencyjności każdego podmiotu decydują odpowiednio dobrane zasoby i umiejętności ich optymalnego wykorzystania. Model biznesu to narzędzie do realizacji strategii organizacji, które wspomaga rozwój oraz zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie. Dysertacja wypełnia lukę, jaką było wskazanie na zależność pomiędzy kluczowymi kompetencjami przedsiębiorstwa, a możliwościami kreowania przy ich zastosowaniu nowych modeli biznesu. Główny obszar badań stanowiły zasoby niematerialne przedsiębiorstwa stanowiące źródła pochodzenia kluczowych kompetencji. Kolejny obszar badań to określenie struktury modelu biznesu oraz wskazanie wpływu kluczowych kompetencji na strukturę danego modelu. W badaniu zastosowano metodę gromadzenia danych w postaci wywiadu z perspektywy biograficznej w powiązaniu z obserwacją uczestnicząca badaczki oraz netnografię. Efektem badań było opracowanie zbioru dziewięciu kluczowych kompetencji organizacji oraz zestawu wskaźników finansowych i niefinansowych pozwalających ocenić funkcje kluczowych kompetencji, określono istotę modelu biznesu oraz wskazano oddziaływanie kluczowych kompetencji na jego strukturę. Praktycznym wkładem dysertacji są opracowane schematy, mogące stanowić wsparcie dla liderów przedsiębiorstw w ocenie prowadzonej działalności biznesowej.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 191 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (Author(s))

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
Typ:
praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
Język:
polski
Rok wydania:
2024
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 120 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi