Abstract
Niniejszy rozdział przybliża czytelnikom zagadnienia związane z komunikacją marketingową w kontekście wprowadzania na rynek nowych produktów. Opisano w nim pojęcie komunikacji marketingowej, elementy procesu komunikacji marketingowej oraz funkcje pełnione przez komunikację. Przybliżono też rodzaje strategii (w tym strategie przekazu) i omówiono kanały komunikacji. Scharakteryzowano również metody ustalania budżetu na realizację działań komunikacyjnych. W dalszej części opisano wybrane instrumenty komunikacji marketingowej (reklamę i jej media, merchandising, promocję sprzedaży, sprzedaż osobistą, public relations, sponsoring, marketing bezpośredni oraz marketing szeptany). Rozdział kończy określenie sposobów oceny rezultatów zintegrowanych działań instrumentów komunikacji marketingowej.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- W : Planowanie i rozwój nowych produktów strony 217 - 240
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Brzozowska-Woś M.: Komunikacja marketingowa, jako istotny instrument kreujący wizerunek nowego produktu// W : Planowanie i rozwój nowych produktów/ ed. M. Wirkus, A. M. Lis Warszawa: CeDeWu, 2015, s.217-240
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 277 times