Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu w usługach ubezpieczeniowych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu w usługach ubezpieczeniowych

Abstract

Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w usługach ubezpieczeniowych. Zidentyfikowano w tym celu podstawowe oczekiwania interesariuszy oraz najważniejsze obszary zastosowania CSR w instytucjach ubezpieczeniowych. Zaprezentowano również podstawowy związek pomiędzy działaniami społecznie odpowiedzialnymi realizowanymi przez instytucje ubezpieczeniowe a ich wizerunkiem. Na podstawie studiów literatury przedmiotu oraz analizy materiałów źródłowych rozpoznano podstawowe różnice w funkcjonowaniu odpowiedzialnego biznesu w USA i Unii Europejskiej. Zaprezentowano ponadto przykłady działań odpowiedzialnych społecznie na polskim rynku usług ubezpieczeniowych. Na podstawie analizy materiałów źródłowych oraz wyników badań przedstawionych w niniejszym artykule możliwe jest ponadto wskazanie implikacji praktycznych polegających na konieczności intensyfikacji działań odpowiedzialnych społecznie w funkcjonowaniu instytucji ubezpieczeniowych.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 25 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Problemy Zarządzania no. 11, pages 80 - 90,
ISSN: 1644-9584
Language:
Polish
Publication year:
2013
Bibliographic description:
Czerwiński B.: Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu w usługach ubezpieczeniowych// Problemy Zarządzania. -Vol. 11., nr. 2 (2013), s.80-90
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 115 times

Recommended for you

Meta Tags