Kopuła Dworca Morskiego w Gdyni przyczynkiem do rozwoju żelbetowych powłok cienkościennych w Europie
Abstract
Artykuł przedstawia rys historyczny początków projektowania i realizacji pierwszych żelbetowych powłok cienkościennych w Europie ściśle związany z niemieckimi projektantami, oraz powłokę kopuły Dworca Morskiego w Gdyni zrealizowaną w 1933 roku przez polską firmę. Kopuła Dworca Morskiego w Gdyni była pierwszą wielościenną, cienkościenną kopułą na rzucie prostokątnym. Przedstawiono również wybrane zagadnienia z analizy wytrzymałościowej przeprowadzonej przez Autorów, umożliwiającej ocenę stanu technicznego i możliwość dalszego jej użytkowania.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Inżynieria i Budownictwo
pages 487 - 491,
ISSN: 0021-0315 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Godycki-Ćwirko T., Nagrodzka-Godycka K., Piotrkowski P.: Kopuła Dworca Morskiego w Gdyni przyczynkiem do rozwoju żelbetowych powłok cienkościennych w Europie// Inżynieria i Budownictwo. -., nr. 9 (2014), s.487-491
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 173 times