Kopuła Dworca Morskiego w Gdyni przyczynkiem do rozwoju żelbetowych powłok cienkościennych w Europie
Abstrakt
Artykuł przedstawia rys historyczny początków projektowania i realizacji pierwszych żelbetowych powłok cienkościennych w Europie ściśle związany z niemieckimi projektantami, oraz powłokę kopuły Dworca Morskiego w Gdyni zrealizowaną w 1933 roku przez polską firmę. Kopuła Dworca Morskiego w Gdyni była pierwszą wielościenną, cienkościenną kopułą na rzucie prostokątnym. Przedstawiono również wybrane zagadnienia z analizy wytrzymałościowej przeprowadzonej przez Autorów, umożliwiającej ocenę stanu technicznego i możliwość dalszego jej użytkowania.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Inżynieria i Budownictwo
strony 487 - 491,
ISSN: 0021-0315 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Godycki-Ćwirko T., Nagrodzka-Godycka K., Piotrkowski P.: Kopuła Dworca Morskiego w Gdyni przyczynkiem do rozwoju żelbetowych powłok cienkościennych w Europie// Inżynieria i Budownictwo. -., nr. 9 (2014), s.487-491
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 176 razy