Abstract
Na podstawie literatury przedstawiono wybrane problemy dotyczące powiązania wytrzymałości zmęczeniowej łożysk ślizgowych ze strukturą i charakterystyką materiału tworzącego warstwę ślizgową panwi.W szczególności analizowano mechanizm inicjacji i propagacji pęknięć zmęczeniowych jako zależną nie tylko od wzorca obciążenia dynamicznego, lecz również od geometrii i struktury warstwy ślizgowej.Wyróżniono dwa typy pęknięć: strukturalne i magistralne. Proces formowania i rozwoju pękniecia analizowano z punktu widzenia mechaniki pękania opierając się na modelu Nemeca.
Authors (3)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 26 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Journal of KONES
no. 16,
pages 423 - 427,
ISSN: 1231-4005 - Language:
- English
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Sikora J., Kłopocki J., Majewski W.: Mechanism of the fatigue cracks development in bearing slide layer// Journal of KONES. -Vol. 16., iss. nr 4 (2009), s.423-427
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 94 times