Abstract
Szybki rozwój techniki i znaczący wzrost kosztów pracy wymusza na wykonawcach robót ograniczenie do niezbędnego minimum liczby robotników, i w to miejsce wprowadzenie nowoczesnych, bardzo wydajnych maszyn, które skrócą czas wykonania napraw.Drugą zasadniczą przyczyną wprowadzenia nowoczesnych maszyn jest skrócenie do niezbędnego minimum czasu zamknięcia toru, co ogranicza utrudnienia w prowadzeniu ruchu pociągów, a dodatkowo naprawy mogą być prowadzone w przerwach między ruchem pociągów.W artykule przedstawiono nowoczesne maszyny stosowane w potokowej naprawie nawierzchni szynowej i recyklingu górnej warstwy podtorza.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- Copyright (2008 Wydawnictwo Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa Sp.z.o.o)
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2008
- Bibliographic description:
- Kędra Z.: Mechanizacja napraw głównych dróg szynowych// Inżynier Budownictwa.. -., nr. nr 1=47 (2008), s.77-81
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 76 times