Abstract
W artykule określono potrzebę obliczenia prędkości z jaką maksymalnie można poruszać się pojazdem tramwajowym na wybranych odcinkach trasy. Określono jakie wartości są niezbędne do wykonania obliczeń trakcyjnych. Dostosowano metodę do dostępnych danych, pochodzących z Mobilnych Pomiarów Satelitarnych. Porównano wyniki z algorytmami przeznaczonymi dla zastosowań kolejowych. Przeprowadzone analizy wykazały, że przy zastosowaniu proponowanego algorytmu, możliwe jest bardziej precyzyjne niż w przypadku algorytmów kolejowych, określanie prędkości maksymalnych w układach geometrycznych z krótkimi krzywymi przejściowymi.
Author (1)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 59 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Problemy Kolejnictwa
edition 167,
pages 87 - 95,
ISSN: 0552-2145 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Szmagliński J.: Metoda określania maksymalnej prędkości jazdy na łukach, dostosowana do specyfiki tras tramwajowych// Problemy Kolejnictwa. -., iss. 167 (2015), s.87-95
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 123 times