Modele jakości usług a zarządzanie szkołą wyższą - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Modele jakości usług a zarządzanie szkołą wyższą

Abstract

Potrzeba zarządzania jakością w szkołach wyższych jest rezultatem gwałtownego wzrostu ilościowego instytucji akademickich, niewystarczającego finansowania szkolnictwa wyższego, trendów demograficznych oraz rosnącej konkurencji na rynku usług edukacyjnych. Do oceny jakości usług świadczonych przez uczelnie Autorzy proponują wykorzystanie dobrze znanego w biznesie modelu jakości usług Servqual. Wskazują zarówno korzyści, jak i trudności wynikające ze stosowania tego modelu do oceny szkoły wyższej. Generalną konkluzją jest stwierdzenie, że model ten może być przydatnym narzędziem w zarządzaniu uczelnią.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 42 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC-ND open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Nauka i Szkolnictwo Wyższe pages 91 - 102,
ISSN: 1231-0298
Language:
Polish
Publication year:
2002
Bibliographic description:
Dominiak P., Leja K.: Modele jakości usług a zarządzanie szkołą wyższą// Nauka i Szkolnictwo Wyższe. -., nr. 2/18/2001 (2002), s.91-102
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 192 times

Recommended for you

Meta Tags