Abstract
Potrzeba zarządzania jakością w szkołach wyższych jest rezultatem gwałtownego wzrostu ilościowego instytucji akademickich, niewystarczającego finansowania szkolnictwa wyższego, trendów demograficznych oraz rosnącej konkurencji na rynku usług edukacyjnych. Do oceny jakości usług świadczonych przez uczelnie Autorzy proponują wykorzystanie dobrze znanego w biznesie modelu jakości usług Servqual. Wskazują zarówno korzyści, jak i trudności wynikające ze stosowania tego modelu do oceny szkoły wyższej. Generalną konkluzją jest stwierdzenie, że model ten może być przydatnym narzędziem w zarządzaniu uczelnią.
Authors (2)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 42 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Nauka i Szkolnictwo Wyższe
pages 91 - 102,
ISSN: 1231-0298 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2002
- Bibliographic description:
- Dominiak P., Leja K.: Modele jakości usług a zarządzanie szkołą wyższą// Nauka i Szkolnictwo Wyższe. -., nr. 2/18/2001 (2002), s.91-102
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 192 times