Abstract
W niniejszym artykule przedstawiono wyniki badań w dziedzinie diagnostyki kolei elektrycznych. Zostały one przeprowadzone przez międzynarodowe przemysłowo-akademickie konsorcjum w ramach projektu europejskiego (6-go programu ramowego). Skupiono się na modelowaniu transformatora trakcyjnego z myślą o rozwinięciu nieinwazyjnej metody diagnostycznej w czasie rzeczywistym. Model przeznaczony do badań finalnych został rozwinięty w oparciu o metodę Lagrange'a i posiada formę zastępczego modelu obwodowego o elementach skupionych. Nieliniowe funkcje stanu dla tego modelu zostały zweryfikowane za pomocą modelowania metodą elementów skończonych w 3D. Zostały przedyskutowane zarówno techniki modelowania jak i przykłady wyników symulacji odnoszące się do przypadków usterek transformatora. Te drugie wskazują na obiecujące właściwości podejścia diagnostycznego opartego na analizie strat mocy transformatora.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Title of issue:
- Power electronics and electrical drives : selected problems strony 475 - 486
- Language:
- English
- Publication year:
- 2007
- Bibliographic description:
- Nieznański J., Wilk A., Dobrowolski P.: Modelling and diagnostics of a traction transformer - a case study// Power electronics and electrical drives : selected problems/ ed. edited by Teresa Orłowska-Kowalska ; Wrocław University of Technology. Institute of Electrical Machines Drives and Measurements and Polish Associatiion of Theoretical and Applied Electrical Engineering. Wrocław Division under auspices of Electrical E Wrocław: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 2007, s.475-486
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 117 times