Morski skaning laserowy infrastruktury portowej na przykładzie portu we Władysławowie - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Morski skaning laserowy infrastruktury portowej na przykładzie portu we Władysławowie

Abstract

Technologia skaningu laserowego rozwinęła się współcześnie do etapu, w którym skaning mobilny jest swobodnie wykorzystywany na platformach pojazdów drogowych i szynowych oraz statków powietrznych. Do szczególnych rozwiązań skaningu mobilnego zalicza się skaning morski. Użycie tego rozwiązania stanowi nowe rozwiązanie dla problematyki inwentaryzacji infrastruktury portowej w sytuacji dużego ruchu morskiego lub rozległych basenów portowych, gdy użycie skaningu naziemnego (TLS) nie może być skutecznie zastosowane. W ramach prac eksperymentalnych autorzy wskazują przykład niedużego portu we Władysławowie, który został w całości poddany procesowi skanowania z morza. W efekcie uzyskano obraz portu w postaci chmury punktów, która może być skutecznie wykorzystana do budowania dokumentacji portowej oraz locji jako elementu nawigacji polskiego wybrzeża morskiego. W artykule autorzy prezentują procedurę skaningu oraz sygnalizują problemy związane z przetworzeniem danych i ich wykorzystaniem w kontekście logistyki portów morskich.

Authors (6)

Cite as

Full text

download paper
downloaded 24 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Logistyka pages 4317 - 4328,
ISSN: 1231-5478
Language:
Polish
Publication year:
2014
Bibliographic description:
Kholodkov A., Matysik K., Matysik M., Szulwic J., Wojtowicz A., Tysiąc P.: Morski skaning laserowy infrastruktury portowej na przykładzie portu we Władysławowie// Logistyka. -., nr. 6 (2014), s.4317-4328
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 162 times

Recommended for you

Meta Tags