Abstract
Artykuł omawia koncepcję przebudowy Mostu Średnicowego w Warszawie, który, ze względu na zły stan techniczny i nieprzystosowanie do współczesnych wymagań, wymaga rekonstrukcji. Planowana przebudowa obejmuje wykorzystanie istniejących filarów nurtowych oraz wydłużenie mostu, co pozwoli na eliminację wiaduktów nad Wisłostradą i Wybrzeżem Szczecińskim. Przedstawiono trzy warianty konstrukcyjne: kratownicę o zmiennej wysokości, skrzynkowe przęsła blachownicowe oraz konstrukcję nawiązującą do pierwotnego projektu z lat 20. XX wieku. Analizy nośności i detali konstrukcyjnych wykonano przy użyciu zaawansowanych modeli numerycznych w środowisku MES SOFiSTiK. Ostatecznie inwestor wybrał do dalszego projektowania wariant łukowy. Prace projektowe były częścią większej modernizacji całej Linii Średnicowej w Warszawie, której realizacja ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania stołecznego węzła kolejowego.
Authors (7)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Mosty
pages 40 - 44,
ISSN: 1896-7663 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2024
- Bibliographic description:
- Żółtowski K., Binczyk M., Kalitowski P., Żółtowski P., Chylewski S., Pełka D., Jabłoński T.: Most średnicowy w Warszawie. Koncepcja przebudowy// Mosty -,iss. 2 (2024), s.40-44
- Sources of funding:
-
- Free publication
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 65 times
Recommended for you
Most przez Regalicę w Szczecinie jako element trasy miejskiej
- J. Głomb,
- K. Furtak,
- Z. Skoplak
- + 2 authors