Napęd z silnikiem indukcyjnym i 4-gałęziowym falownikiem SiC do turbosprężarek powietrza ogniw paliwowych dużej mocy - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Napęd z silnikiem indukcyjnym i 4-gałęziowym falownikiem SiC do turbosprężarek powietrza ogniw paliwowych dużej mocy

Abstract

Wysoka cena ogniw paliwowych utrudnia ich szerokie zastosowanie w transporcie i przemyśle. Należy szukać możliwości obniżenia ich kosztu również poprzez obniżenie kosztu i zwiększenie wydajności urządzeń pomocniczych ogniwa paliwowego (Balance of the Plant). Autorzy proponują aby w napędzie sprężarki powietrza, zastosować wysokoobrotowy silnik indukcyjny, który jest tańszy od stosowanych obecnie silników PMSM. W referacie zaproponowano napęd z czterogałęziowym falownikiem SiC i wysokoobrotowym silnikiem indukcyjnym o mocy 6,3 kW, prędkości obrotowej 79 800 obr/min i częstotliwości zasilania 2667 Hz, który może być zastosowany do turbosprężarki powietrza ogniwa paliwowego o mocy 100 kW.

Citations

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Authors (2)

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach
Published in:
Przegląd Elektrotechniczny no. 100, pages 46 - 54,
ISSN: 0033-2097
Language:
Polish
Publication year:
2024
Bibliographic description:
Adamowicz M., Giziewski S.: Napęd z silnikiem indukcyjnym i 4-gałęziowym falownikiem SiC do turbosprężarek powietrza ogniw paliwowych dużej mocy// Przegląd Elektrotechniczny -Vol. 100,iss. 3 (2024), s.46-54
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15199/48.2024.03.08
Sources of funding:
  • COST_FREE
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 12 times

Recommended for you

Meta Tags