Abstract
Przedstawiono oryginalne rozwiązanie wzmocnienia uszkodzonych udarowo belek strunobetonowych typu korytkowego wiaduktu drogowego w ciągu Obwodowej Trójmiasta. Rozwiązanie polega na wykonaniu naprawy uszkodzonej belki skrajnej poprzez iniekcje i reprofilację, wzmocnienie dźwigara taśmami CFRP, a następnie wykonanie stalowego dźwigara kratowego w położeniu poziomym współpracującego z belkami skrajnymi. W rezultacie uzyskano dźwigar wzmocniony na siły poziome (uderzenia prostopadłe), którego rodzaj można by przyrównać do dźwigara skrzynkowego. Zaletą rozwiązania jest m.in. łatwość ewentualnych, przyszłych skutków kolizji. Przedstawione rozwiązanie konstrukcyjne stanowi jeszcze jedno oryginalne rozwiązanie techniczne autorów w odniesieniu do ustrojów z belek korytkowych ulegających uszkodzeniom w wyniku uderzeń pojazdów drogowych w belki strunobetonowe typu ď.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- XIII Seminarium Współczesne Metody Wzmacniania i Przebudowy Mostów. strony 55 - 64
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2003
- Bibliographic description:
- Cichocki M., Kozakow Z.: Naprawa i wzmocnienie belek korytkowych uszkodzonych wskutek uderzeń pojazdów.// XIII Seminarium Współczesne Metody Wzmacniania i Przebudowy Mostów. / Poznań: Inst. Inż. Ląd. P. Pozn., Zw.Zawodowy Mostowców RP Oddz. Wlkp, 2003, s.55-64
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 158 times