Ocena efektywności działalności dydaktycznej publicznych szkół wyższych w Polsce wraz z analizą czynników ją determinujących
Abstract
Celem niniejszego artykułu jest wyznaczenie efektywności działalności dydaktycznej publicznych uczelni wyższych za pomocą nieparametrycznej metody DEA oraz określenie wpływu potencjalnych czynników decydujących o jej poziomie. Analiza obejmuje 50 szkół wyższych w okresie 2009–2012. Wyznaczono, że wśród potencjalnych determinant ujemny wpływ na efektywność ma udział dotacji MNiSW do przychodów ogółem z działalności dydaktycznej, a dodatni liczba studentów (uczelnie większe charakteryzowały się wyższą efektywnością). Wskaźniki efektywności uzależnione były też od typu szkoły: uniwersytety, uczelnie ekonomiczne i pedagogiczne charakteryzowały się wyższą efektywnością aniżeli uczelnie rolnicze.
Citations
-
5
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.12775/AUNC_ECON.2015.006
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Acta Universitatis Nicolai Copernici, Ekonomia
no. 46,
edition 1,
pages 123 - 139,
ISSN: 2080-0339 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Brzezicki Ł., Wolszczak-Derlacz J.: Ocena efektywności działalności dydaktycznej publicznych szkół wyższych w Polsce wraz z analizą czynników ją determinujących// Acta Universitatis Nicolai Copernici, Ekonomia. -Vol. 46., iss. 1 (2015), s.123-139
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.12775/aunc_econ.2015.006
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 174 times