Abstract
Algorytm proof-number search jest znanym algorytmem służącym do rozwiązywania gier logicznych. Rozwiązanie gry jest jednoznaczne ze znalezieniem optymalnej strategii i pozwala przeprowadzić rozgrywkę w sposób pozwalający na osiągnięcie najlepszego możliwego wyniku. Jedną z największych wad tego algorytmu, naturalnie pracującego na strukturze drzewa, jest wielokrotne rozwijanie identycznych poddrzew gry co prowadzi do nadmiarowego zużycia pamięci. Jednym z możliwych sposobów służących rozwiązaniu tego problemu jest zastosowanie struktury digrafu acyklicznego zamiast drzewa. Może to jednak prowadzić do przeoczenia przez tak zmodyfikowany algorytm pewnych strategii, a to z kolei prowadzi do nieoptymalnej gry. W niniejszym artykule przeprowadzono badania wydajności i poprawności działania tak zmodyfikowanego algorytmu przy wykorzystaniu różnych wariantów gry logicznej "Skoczki".
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
no. T. 1,
pages 305 - 310,
ISSN: 1732-1166 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Goluch T.: Ocena poprawności działania algorytmu proof-number search na strukturze digrafu acyklicznego// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. T. 1., nr. nr 9 (2011), s.305-310
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 112 times