Ocena przyczyn pękania szyn poddźwigowych na Nabrzeżu Helskim I w Porcie Gdynia - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Ocena przyczyn pękania szyn poddźwigowych na Nabrzeżu Helskim I w Porcie Gdynia

Abstract

Celem badan było określenie przyczyn pękania spawanych szyn poddźwigowych w pobliżu punktu stałego. Badania skadu chemicznego wykazały, iż materiał szyny jest stalą manganową o współczynniku Ce=0,96, co czyni ten materiał trudnospawalnym. Badania twardości spoin pachwinowych wykazały, że maksymalna twardość występuje w SWC i osiąga poziom 660HV. Natomiast twardość maksymalna SWC spoin czołowych nie przekraczała 350HV. Charakter przełomu pękniecia spoin czołowych w stopie sugeruje nadmierny poziom ugiecia szyny. Zalecenia dotyczące technologii wykonania spoin naprawczych i działań korygujących sposób podparcia przekazano Zleceniodawcy.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Other
Type:
ekspertyza
Language:
Polish
Publication year:
2010
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 88 times

Recommended for you

Meta Tags