Abstract
Metody symulacyjne są od wielu lat uznawane jako znakomity środek do wspomagania zarówno badań jak i dydaktyki w dziedzinie sieci komputerowych. Zastosowanie oprogramowania symulacyjnego w procesie nauczania, jest w chwili obecnej, często spotykane, zaskakuje więc fakt niewielkiej liczby rozwiązań dedykowanych temu zagadnieniu. Taki stan rzeczy wymusza wykorzystanie zaawansowanych modeli badawczych (zwykle po ich uprzedniej adaptacji) do wymagań dydaktycznych. Referat dokonuje popartego przykładami (w tym zrealizowanymi przez autorów symulatorami) porównania charakterystycznych cech dwóch typów modeli symulacyjnych (edukacyjnego i badawczego) i wskazuje na znaczące różnice między nimi. Różnice te powodują, że opracowanie dedykowanych produktów symulacyjnych, służących edukacji, okazuje się konieczne.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- [Materiały] Krajowe Sympozjum Telekomunikacji ´2003. 10-12 września 2003, Akademia Techniczno-Rolnicza w Bydgoszczy strony 333 - 342
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2003
- Bibliographic description:
- Nowicki K., Gierłowski K.: Ocena realizacji programów symulacyjnych wspierających nauczanie teleinformatyki// [Materiały] Krajowe Sympozjum Telekomunikacji ´2003. 10-12 września 2003, Akademia Techniczno-Rolnicza w Bydgoszczy/ Warszawa: Inst. Telekom. P. Warsz., 2003, s.333-342
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 83 times