Abstract
Zadowolenie obywateli z jakości życia jest związane z poziomem zaspokajania ich potrzeb, wśród których występuje możliwość korzystania z dóbr publicznych. Wiąże się to z dostępem do usług publicznych. Gospodarzami w zakresie świadczenia tych usług są organizacji publiczne. Zatem z rozumowania logicznego wynika, że wzrost zadowolenia mieszkańców może nastąpić wówczas, gdy podniesie się dostępność i poziom jakości usług publicznych. Do tej transmisji wykorzystano teorię modelu biznesu. Na tym tle sformułowano cele pracy: określenie Matrycy Modelu Biznesu (MBMF) i przyjęcie go za podstawę prac, określnie postaci modeli biznesu dla wyłonionych rodzajów organizacji publicznych, ujęcie kluczowych możliwości konfigurowania działalności organizacji publicznej w przyszłości. Do osiągnięcia celów pracy wykorzystano metody pracy naukowej: badanie literatury, analizę, syntezę, logiczne wnioskowanie i argumentowanie. Do głównych efektów prac należy zaliczyć wykorzystanie Matrycy Modelu Biznesu (MBMF) do opracowania podstaw modeli biznesu dla przedstawicieli wyłonionych trzech rodzajów organizacji publicznych. Wskazano także na możliwości rekonfiguracji działalności organizacji publicznej poprzez redefinicje generowanych wartości dla mieszkańców.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Przedsiębiorczość i Zarządzanie
no. XIX,
edition 6 cz. 2,
pages 211 - 224,
ISSN: 1733-2486 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2018
- Bibliographic description:
- Falencikowski T.: Od modelu biznesu przedsiębiorstwa do modelu biznesu organizacji publicznej// Przedsiębiorczość i Zarządzanie. -Vol. XIX., iss. 6 cz. 2 (2018), s.211-224
- Sources of funding:
-
- Statutory activity/subsidy
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 226 times
Recommended for you
High-Level Model for the Design of KPIs for Smart Cities Systems
- C. Orłowski,
- A. Ziółkowski,
- A. Orłowski
- + 3 authors