Abstract
W artykule przytoczono podstawowe zasady organizacji ruchu kolejowego. Wyodrębniono elementy sieci kolejowej oraz wskazano obszar stacji kolejowej jako najistotniejszy z punktu widzenia organi-zacji ruchu dla celów zmniejszenia zużycia energii trakcyjnej z uwzględnieniem rekuperowanej ener-gii. W dalszej części odwołano się do spotykanych w literaturze rozwiązań sterowania czasem posto-ju na stacji oraz sterowania czasem jazdy jako narzędzi umożliwiających maksymalizację wykorzy-stania energii odzyskiwanej w procesie hamowania. Wskazano wybrane ograniczenia, których speł-nienie jest konieczne w przypadku (re)organizacji ruchu kolejowego w obrębie stacji (w tym rozkładu jazdy) dla osiągnięcia rzeczywistych oszczędności.
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
PRACE NAUKOWE POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ. SERIA: TRANSPORT
pages 181 - 189,
ISSN: 1230-9265 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2017
- Bibliographic description:
- Urbaniak M., Jacyna M.: Organizacja ruchu pociągów w obrębie stacji a oszczędność energii// Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport. -., nr. 115 (2017), s.181-189
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 141 times