Otoczenie mikroprzedsiębiorstw w opiniach ich właścicieli - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Otoczenie mikroprzedsiębiorstw w opiniach ich właścicieli

Abstract

Rola postrzegania przez właściciela otoczenia własnej firmy, jak i sytuacji w samej firmie jest istotna w kontekście planowania przyszłości firmy. Otoczenie firmy odgrywa istotną rolę w procesie jej rozwoju. Jednak właściciele mikro i małych przedsiębiorstw nie są wystarczająco kompetentni by prawidłowo ocenić sytuację ekonomiczną. Dlatego też ich ocena dotycząca otoczenia jest w dużym stopniu subiektywna. Na przełomie 2012/2013 roku przebadano 290 właścicieli mikroprzedsiębiorstw z Pomorza. Badaniami objęto firmy, które zostały przebadane wcześniej w 2009 roku. Pozwoliło to na prześledzenie zmian w poszczególnych firmach. Okazało się, że postrzeganie sytuacji ekonomicznej, odgrywa istotną rolę w procesie planowania przyszłości firmy. Bardziej istotne jest jednak postrzeganie sytuacji samej firmy. Ostatecznie jednak to obiektywna rzeczywistość koryguje przewidywania właściciela.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 62 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-SA open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Przedsiębiorczość i Zarządzanie no. XIV, pages 65 - 76,
ISSN: 1733-2486
Language:
Polish
Publication year:
2013
Bibliographic description:
Wasilczuk J.: Otoczenie mikroprzedsiębiorstw w opiniach ich właścicieli// Przedsiębiorczość i Zarządzanie. -Vol. XIV., nr. 13/I (2013), s.65-76
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 108 times

Recommended for you

Meta Tags