Abstract
Rola postrzegania przez właściciela otoczenia własnej firmy, jak i sytuacji w samej firmie jest istotna w kontekście planowania przyszłości firmy. Otoczenie firmy odgrywa istotną rolę w procesie jej rozwoju. Jednak właściciele mikro i małych przedsiębiorstw nie są wystarczająco kompetentni by prawidłowo ocenić sytuację ekonomiczną. Dlatego też ich ocena dotycząca otoczenia jest w dużym stopniu subiektywna. Na przełomie 2012/2013 roku przebadano 290 właścicieli mikroprzedsiębiorstw z Pomorza. Badaniami objęto firmy, które zostały przebadane wcześniej w 2009 roku. Pozwoliło to na prześledzenie zmian w poszczególnych firmach. Okazało się, że postrzeganie sytuacji ekonomicznej, odgrywa istotną rolę w procesie planowania przyszłości firmy. Bardziej istotne jest jednak postrzeganie sytuacji samej firmy. Ostatecznie jednak to obiektywna rzeczywistość koryguje przewidywania właściciela.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Przedsiębiorczość i Zarządzanie
no. XIV,
pages 65 - 76,
ISSN: 1733-2486 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Bibliographic description:
- Wasilczuk J.: Otoczenie mikroprzedsiębiorstw w opiniach ich właścicieli// Przedsiębiorczość i Zarządzanie. -Vol. XIV., nr. 13/I (2013), s.65-76
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 108 times