Abstract
Współczesne metody nauczania na odległość zmieniają się dynamicznie. Powstają światowe konsorcja podejmujące starania zapewnienia dostępu do edukacji na najwyższym poziomie z wykorzystaniem Internetu. Jedną z takich prób jest platforma edX. Jej rozwój zapoczątkowały niemal 2 lata temu MIT i Harvard. Obecnie zespół liczy już 30 uczelni z całego świata. Renoma ośrodków naukowych biorących udział w projekcie przyciągnęła już ponad 2 miliony kursantów z całego świata. Ogromnymi zaletami platformy są takie aspekty jak: kompleksowe podejście do kształcenia online, obejmujące zarówno wykłady jak i ćwiczenia, czy wirtualne laboratoria. Platforma jest również polem doświadczalnym dla nowatorskich metod weryfikacji wiedzy oraz jej potwierdzania za pomocą wciąż rozbudowywanego systemu certyfikatów. Artykuł podsumowuje opinia dot. możliwości portalu z punktu widzenia studenta i wykładowcy PG.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej
pages 23 - 26,
ISSN: 1425-5766 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Kuciński M.: Platforma edX - nowe podejście do kursów online// Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej. -., nr. 37 (2014), s.23-26
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 92 times