Abstract
Autor zwraca uwagę na kluczowe kwestie nauczania chemii w szkole średniej i wyższej w Polsce doby włączania w struktury Unii Europejskiej, a także w sytuacji, kiedy edukacja coraz wyraźniej staje się sektorem usług. Za dwa najważniejsze cele kształcenia - również w zakresie chemii (a szerzej - nauk ścisłych w ogóle) - autor uważa: - uczenie podstaw myślenia naukowego, ostrzegając przed rozziewem (który jest coraz bardziej widocznym faktem w kulturze w ogóle) pomiędzy kulturą humanistyczną, a kulturą naukową;- formowanie u uczniów i studentów zespołu cech mentalych i nawykówokreślanych ogólnie mianem kreatywności.Za technikę dydaktyczną szczególnie sprzyjającą realizacji tych celów autor uważa stosowanie tzw. ''projektów edukacyjnych''.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2005
- Bibliographic description:
- Chrzanowski W.: Po co uczymy chemii?// / : , 2005,
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 96 times