Abstract
Celem podjętych badań było określenie zmian w produktywności publicznych uniwersytetów w zakresie działalności dydaktycznej. W badaniu wykorzystano nieradialny indeks Malmquista SBM zorientowany na wyniki. W analizach uwzględniono 18 uczelni będących pod nadzorem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. W latach 2010–2015 przeciętna wartość indeksu Malmquista wynosiła 0,90, co wskazuje na pogorszenie produktywności uniwersytetów. Zmiany w zakresie efektywności technicznej nie miały wpływu na wysokość indeksu, ponieważ ich średnia w analizowanym okresie oscylowała wokół jedności. Głównym czynnikiem spadku produktywności uczelni były zmiany postępu technologicznego, które kształtowały się przeciętnie na poziomie 0,85.
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Details
- Category:
- Magazine publication
- Type:
- Magazine publication
- Published in:
-
Edukacja
no. 1,
edition 144,
pages 96 - 105,
ISSN: 0239-6858 - Publication year:
- 2018
- Verified by:
- No verification
seen 76 times