Abstract
pracy przedstawiono proces projektowania i wytworzenia zaawansowanego systemu telemetrii, który został zaaplikowany w piątej generacji bolidu stworzonego przez zespół PGRacing Team. Zastosowanie tego rozwiązania pozwoliło na optymalizację konstrukcji i ustawienia zawieszenia pojazdu. Zebrane dane pochodzą z sensorów, w których skład wchodzą m. in. GPS, akcelerometr, czujniki temperatury opon, liniowe czujniki skoku zawieszenia, czujniki prędkości obrotowej kół, czujnik obrotu kierownicy, czujniki natężania prądu, tensometry badające odkształcenie wahaczy. Dodatkowo zbierane są wszystkie dane dotyczące pracy układu napędowego, pochodzące ze sterownika silnika. Dane pomiędzy modułami wchodzącymi w skład systemu przesyłane są z wykorzystaniem magistrali CAN. Wykorzystane mikrokontrolery służące do odczytywania i wstępnego przetwarzania sygnałów pochodzą z rodziny STM32. Dane zapisywane są na nośniku SD oraz przesyłane z wykorzystaniem technologii radiowej do zespołu analizującego je na bieżąco.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2022
- Bibliographic description:
- Pergoł K., Nadarzyński M., Wittbrodt P.: PROJEKT I WDROŻENIE ZAAWANSOWANEGO SYSTEMU TELEMETRII DO POMIARÓW ZACHOWANIA BOLIDU FORMULA STUDENT// AKTUALNE PROBLEMY BADAWCZE NAUKI BIOMEDYCZNE I TECHNICZNE/ : , 2022, s.399-414
- Sources of funding:
-
- IDUB
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 124 times