Projekt małego promu pasażerskiego z napędem hybrydowym – koncepcja napędu i wybrane problemy gospodarowania energią
Abstract
Nowoczesne i ekologiczne układy napędowe zyskują coraz większą popularność. Ze względu na wzrost świadomości społeczeństwa oraz restrykcyjne przepisy odnośnie ochrony środowiska w najbliższych latach konwencjonalne układy napędowe mogą nie zostać dopuszczone do dalszej eksploatacji. Dobór alternatywnego rozwiązania jest zależny od wielu czynników, jak na przykład od rodzaju akwenu, po którym porusza się jednostka pływająca, jej przeznaczenia, autonomiczności czy stylu pływania. Dla małego promu pasażerskiego, poruszającego się w wąskim kanale wodnym, można wybrać jedno z nowoczesnych rozwiązań, jakim jest zastosowanie napędu hybrydowego szeregowego. Poprzez badania oporowe przeprowadzone na basenie modelowym, możliwe jest również dobranie korzystnej strategii pływania, pozwalającej na ograniczenie zużycia energii, a tym samym poniesionych kosztów.
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- Copyright (2017 Druk-Art SC)
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Napędy i Sterowanie
pages 124 - 128,
ISSN: 1507-7764 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2017
- Bibliographic description:
- Kunicka M., Litwin W.: Projekt małego promu pasażerskiego z napędem hybrydowym – koncepcja napędu i wybrane problemy gospodarowania energią// Napędy i Sterowanie. -., nr. 10 (2017), s.124-128
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 162 times
Recommended for you
Fluorescence anisotropy decay in the presence of multistep energy migration and back transfer in disordered two-component systems
- S. Rangełowa,
- L. Kułak,
- I. Gryczyński
- + 2 authors
Gospodarowanie gminnymi zasobami nieruchomości
- A. Janowski,
- M. Pacuszka,
- M. Reniger
- + 2 authors