Projekt małego promu pasażerskiego z napędem hybrydowym – koncepcja napędu i wybrane problemy gospodarowania energią
Abstrakt
Nowoczesne i ekologiczne układy napędowe zyskują coraz większą popularność. Ze względu na wzrost świadomości społeczeństwa oraz restrykcyjne przepisy odnośnie ochrony środowiska w najbliższych latach konwencjonalne układy napędowe mogą nie zostać dopuszczone do dalszej eksploatacji. Dobór alternatywnego rozwiązania jest zależny od wielu czynników, jak na przykład od rodzaju akwenu, po którym porusza się jednostka pływająca, jej przeznaczenia, autonomiczności czy stylu pływania. Dla małego promu pasażerskiego, poruszającego się w wąskim kanale wodnym, można wybrać jedno z nowoczesnych rozwiązań, jakim jest zastosowanie napędu hybrydowego szeregowego. Poprzez badania oporowe przeprowadzone na basenie modelowym, możliwe jest również dobranie korzystnej strategii pływania, pozwalającej na ograniczenie zużycia energii, a tym samym poniesionych kosztów.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (2017 Druk-Art SC)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Napędy i Sterowanie
strony 124 - 128,
ISSN: 1507-7764 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Kunicka M., Litwin W.: Projekt małego promu pasażerskiego z napędem hybrydowym – koncepcja napędu i wybrane problemy gospodarowania energią// Napędy i Sterowanie. -., nr. 10 (2017), s.124-128
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 162 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Fluorescence anisotropy decay in the presence of multistep energy migration and back transfer in disordered two-component systems
- S. Rangełowa,
- L. Kułak,
- I. Gryczyński
- + 2 autorów
Gospodarowanie gminnymi zasobami nieruchomości
- A. Janowski,
- M. Pacuszka,
- M. Reniger
- + 2 autorów