Projektowanie poszerzeń międzytorzy w aspekcie zmian dopuszczalnych wartości parametrów geometrycznych i kinematycznych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Projektowanie poszerzeń międzytorzy w aspekcie zmian dopuszczalnych wartości parametrów geometrycznych i kinematycznych

Abstract

W latach 2014–2015 w Polsce wprowadzono długo oczekiwane nowelizacje warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie (zawartych w Dzienniku Ustaw nr 151 poz. 987 z 1998 r.) oraz Warunków technicznych Id-1. Wprowadziły one istotne zmiany w dopuszczalnych wartościach parametrów geometrycznych i kinematycznych, mających bezpośredni wpływ na projektowanie geometrii toru kolejowego. Z uwagi na duże znaczenie zagadnień geometrycznych przy modernizacji i rewitalizacji linii kolejowych, postanowiono zbadać wpływ tych zmian na projektowanie optymalnego poszerzenia międzytorza na prostej, rozumianego jako poszukiwanie rozwiązania o najmniejszej długości całkowitej spośród ogólnie dostępnych modeli. Zwrócono także uwagę na powszechnie stosowaną w praktyce inżynierskiej metodę projektowania takich układów i wynikające stąd konsekwencje. Sformułowano wnioski praktyczne.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 115 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-SA open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Przegląd Komunikacyjny pages 15 - 18,
ISSN: 0033-2232
Language:
Polish
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Nowakowski M.: Projektowanie poszerzeń międzytorzy w aspekcie zmian dopuszczalnych wartości parametrów geometrycznych i kinematycznych// Przegląd Komunikacyjny. -., nr. 9 (2015), s.15-18
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 145 times

Recommended for you

Meta Tags