Przebudowa mostu kolejowego przez rzekę Pilicę z przystosowaniem do dużych prędkości - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Przebudowa mostu kolejowego przez rzekę Pilicę z przystosowaniem do dużych prędkości

Abstract

Jednym z podstawowych założeń modernizacji polskich linii kolejowych jest przystosowanie ich do dużych prędkości ruchu (300 - 350 km/h). Wzrost prędkości ruchu powoduje zwiększenie efektów dynamicznych oddziaływania taboru na konstrukcję. Fakt ten niesie za sobą szereg dodatkowych wymagań stawianych nowym lub modernizowanym obiektom inżynierskim. W referacie przedstawiono proces projektowania i przebudowy mostu nad rzeką Pilicą, którego celem było dostosowanie konstrukcji do dużych prędkości ruchu. Na szczególną uwagę zasługuje koncepcja wzmocnienia i sprawna realizacja. Pozytywny efekt końcowy można zawdzięczać dobremu współdziałaniu Inwestora, Wykonawcy i Projektanta.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 30 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-SA open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej pages 289 - 299,
ISSN: 1897-4007
Language:
Polish
Publication year:
2010
Bibliographic description:
Żółtowski K., Kozakiewicz A., Romaszkiewicz T., Szafrański M., Madaj A., Falkiewicz R., Raduszkiewicz K., Redzimski K.: Przebudowa mostu kolejowego przez rzekę Pilicę z przystosowaniem do dużych prędkości// Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej. -., nr. nr 8 (2010), s.289-299
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 140 times

Recommended for you

Meta Tags