Abstract
Jednym z podstawowych założeń modernizacji polskich linii kolejowych jest przystosowanie ich do dużych prędkości ruchu (300 - 350 km/h). Wzrost prędkości ruchu powoduje zwiększenie efektów dynamicznych oddziaływania taboru na konstrukcję. Fakt ten niesie za sobą szereg dodatkowych wymagań stawianych nowym lub modernizowanym obiektom inżynierskim. W referacie przedstawiono proces projektowania i przebudowy mostu nad rzeką Pilicą, którego celem było dostosowanie konstrukcji do dużych prędkości ruchu. Na szczególną uwagę zasługuje koncepcja wzmocnienia i sprawna realizacja. Pozytywny efekt końcowy można zawdzięczać dobremu współdziałaniu Inwestora, Wykonawcy i Projektanta.
Authors (8)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej
pages 289 - 299,
ISSN: 1897-4007 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2010
- Bibliographic description:
- Żółtowski K., Kozakiewicz A., Romaszkiewicz T., Szafrański M., Madaj A., Falkiewicz R., Raduszkiewicz K., Redzimski K.: Przebudowa mostu kolejowego przez rzekę Pilicę z przystosowaniem do dużych prędkości// Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej. -., nr. nr 8 (2010), s.289-299
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 140 times
Recommended for you
Analiza dynamiczna anteny satelitarnej z uwzględnieniem podatności członów
- K. Augustynek,
- S. Wojciech,
- E. Wittbrodt