Przekrój drogi "2 minus 1" – ocena możliwości zastosowania na drogach samorządowych w Polsce - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Przekrój drogi "2 minus 1" – ocena możliwości zastosowania na drogach samorządowych w Polsce

Abstract

Od kilkunastu lat w krajach Europy Zachodniej, a od kilku lat również i Polsce, poszukuje się nowych standardów rozwiązań organizacji ruchu, pozwalających w bezpieczny, funkcjonalny i ekonomiczny sposób organizaować ruch na drogach lokalnych. W Polsce dotyczy to przede wszystkim dróg powiatowych lub gminnych, o niewielkim znaczeniu ruchowym, zlokalizowanych głównie poza obszarami zabudowanymi. Dotychczasowe doświadczenia z kilku państw pozwalają jednak zauważyć pewien wspólny kierunek takich poszukiwań, zorientowany na przekrój drogowy typu „2 minus 1”. Jego zasadniczym celem jest umożliwienie zorganizowania ruchu wszystkich użytkowników drogi w obrębie jednojezdniowego przekroju drogi o jednym lecz dwukierunkowym pasie ruchu oraz obustronnych przestrzeni przy jej krawędziach przeznaczonych dla ruchu pieszego i rowerowego wyznaczonych oznakowaniem poziomym.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 2150 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Copyright (2018 SITKRP)

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach
Published in:
Drogownictwo pages 371 - 379,
ISSN: 0012-6357
Language:
Polish
Publication year:
2018
Bibliographic description:
Ryś A., Jamroz K.: Przekrój drogi "2 minus 1" – ocena możliwości zastosowania na drogach samorządowych w Polsce// Drogownictwo -,nr. 12 (2018), s.371-379
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 246 times

Recommended for you

Meta Tags