Przeprawa w Sobieszewie - koncepcja współczesnego mostu zwodzonego - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Przeprawa w Sobieszewie - koncepcja współczesnego mostu zwodzonego

Abstract

W średniowieczu mosty zwodzone były nieodłącznym atrybutem wjazdów do miast, twierdz, zamków itp Później mosty zwodzone stosowano głównie w miejscach kolizji ruchu drogowego ze szlakami wodnymi, szczególnie tam, gdzie konfiguracja terenu uniemożliwiała inne rozwiązania. Dotyczyło to głównie terenów płaskich o niewielkiej rzędnej nad wodą. Taka właśnie jest konfiguracja terenu w rejonie przeprawy drogowej na Wyspę Sobieszewską w pobliżu Gdańska. W miejscu tym znajduje się stary most pontonowy, bardzo zużyty, nie przystosowany do współczesnego natężenia ruchu i stąd też wynika konieczność budowy nowej przeprawy. Podjęto decyzję o budowie mostu zwodzonego dwuprzęsłowego, jako rozwiązania optymalnego dla tej przeprawy. Rozpiętość jednego przęsła ruchomego powinna wynosić min. 25 - 30 mb, tak, aby szerokość toru wodnego po podniesieniu mostu wynosiła 50-60 mb.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Conference activity
Type:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Title of issue:
VI Ogólnopolska Konferencja Mostów - Konstrukcja i Wyposażenie Mostów, Wisła, 24-25 maja 2012r. strony 117 - 126
Language:
Polish
Publication year:
2012
Bibliographic description:
Kołakowski T., Kosecki W., Niewitecki S., Pobłocki J.: Przeprawa w Sobieszewie - koncepcja współczesnego mostu zwodzonego// VI Ogólnopolska Konferencja Mostów - Konstrukcja i Wyposażenie Mostów, Wisła, 24-25 maja 2012r./ : Katedra Dróg i Mostów Politechniki Śląskiej, 2012, s.117-126
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 99 times

Recommended for you

Meta Tags