Przestrzenne aspekty produkcji i sprzedaży trolejbusów Solaris Trollino - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Przestrzenne aspekty produkcji i sprzedaży trolejbusów Solaris Trollino

Abstract

Komunikacja trolejbusowa nie jest popularną formą transportu miejskiego w Polsce, ale polski producent taboru dla komunikacji - Solaris Bus & Coach - jest wiodącym producentem trolejbusów niskopodłogowych w Europie. W artykule przedstawiono ideę budowy trolejbusów, rozwój konstrukcji oraz postęp w produkcji i sprzedaży trolejbusów w latach 2001-2014. W analizowanym okresie polska firma wprowadziła na rynek nowy produkt – trolejbus niskopodłogowy, który następnie rozwijała we współpracy z krajowymi i zagranicznymi montowniami i dostawcami napędów. Najlepszy okres wiąże się z rozpoczęciem w 2007 roku współpracy z doświadczonym producentem trolejbusów i napędów elektrycznych – firmą Škoda Electric z Czech. Ta firma, tradycyjnie silna na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej umożliwiła rozwój eksportu i znaczne podniesienie produkcji. W latach 2001-2014 wyprodukowano łącznie 898 trolejbusów, w tym najwięcej we współpracy z firmą Škoda – ok. 400. Trolejbusy marki Solaris sprzedawano w 15 państwach europejskich, w tym najwięcej w Bułgarii, Czechach i Polsce.

Authors (2)

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Logistyka pages 5383 - 5393,
ISSN: 1231-5478
Language:
Polish
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Połom M., Bartłomiejczyk M.: Przestrzenne aspekty produkcji i sprzedaży trolejbusów Solaris Trollino// Logistyka. -., nr. 4 (2015), s.5383-5393
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 112 times

Recommended for you

Meta Tags