Abstract
W artykule przedstawiono wyniki obliczeń pola hydrodynamicznego ciśnienia wokół okrętu specjalnego jako funkcji przestrzennej, obliczonej metodą brzegową. Obliczone pola ćiśnienia hydrodynamicznego jest porównywane z pomierzonym polem okrętu na morzu, przy czym opis kształtu kadłuba okrętu jest przybliżony. Przedstawione wyniki obliczeń uzyskano stosując warstwę pojedynczą , którą stanowią źródła o rozkładzie ciągłym. Skonstruowany przy zastosowaniu tej metody, program o nazwie SHiPP zostanie uzupełniony o metodę obliczania wykorzystującą warstwę podwójną,czyli dipole o rozkładzie ciągłym. Obliczenia wykonano dla okrętu specjalnego poruszającego się ze stałą prędkością otrzymując wielomianową zależność maksymalnego podciśnienia wokól okrętu w zależności od głębokości.Uzyskano dobrą zgodność obliczonych i zmierzonych ciśnień hydrodynamicznych. Błąd jest mniejszy niż 1-2 procent dla podciśnienia. Dla nadciśnienia jest rzędu kilku procent.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
HYDROACOUSTICS
no. 15,
pages 13 - 20,
ISSN: 1642-1817 - Language:
- English
- Publication year:
- 2012
- Bibliographic description:
- Bielański J.: Signature of Hydrodynamic Pressure Field// HYDROACOUSTICS. -Vol. 15., (2012), s.13-20
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 111 times