Abstrakt
W artykule przedstawiono wyniki obliczeń pola hydrodynamicznego ciśnienia wokół okrętu specjalnego jako funkcji przestrzennej, obliczonej metodą brzegową. Obliczone pola ćiśnienia hydrodynamicznego jest porównywane z pomierzonym polem okrętu na morzu, przy czym opis kształtu kadłuba okrętu jest przybliżony. Przedstawione wyniki obliczeń uzyskano stosując warstwę pojedynczą , którą stanowią źródła o rozkładzie ciągłym. Skonstruowany przy zastosowaniu tej metody, program o nazwie SHiPP zostanie uzupełniony o metodę obliczania wykorzystującą warstwę podwójną,czyli dipole o rozkładzie ciągłym. Obliczenia wykonano dla okrętu specjalnego poruszającego się ze stałą prędkością otrzymując wielomianową zależność maksymalnego podciśnienia wokól okrętu w zależności od głębokości.Uzyskano dobrą zgodność obliczonych i zmierzonych ciśnień hydrodynamicznych. Błąd jest mniejszy niż 1-2 procent dla podciśnienia. Dla nadciśnienia jest rzędu kilku procent.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
HYDROACOUSTICS
nr 15,
strony 13 - 20,
ISSN: 1642-1817 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Bielański J.: Signature of Hydrodynamic Pressure Field// HYDROACOUSTICS. -Vol. 15., (2012), s.13-20
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 111 razy