Abstrakt
W artykule przedstawiono wyniki obliczeń pola hydrodynamicznego ciśnienia wokół statku jako funkcję przestrzenną, obliczoną metodą brzegowego rozkładu osobliwości. Obliczone pole ciśnienia hydrodynamicznego jest porównywane z pomierzonym polem ciśnienia wokół okrętu na akwenie specjalnym, opis kształtu kadłuba jest przybliżony. Przedstawione wyniki obliczeń uzyskano stosując pojedynczą warstwę o ciągłym rozkładzie źródłowości. Skonstruowany przy zastosowaniu tej metody, program o nazwie Shipp, zostanie rozbudowany poprzez zastosowanie metody modelwania za pomocą warstwy podwójnej, czyli ciągłego rozkładu dipoli. Z obliczeń uzyskanych dla opisanego okrętu poruszjącego się ze stałą prędkością otrzymano wielomian zależności maksymalnego podciśnienia wokół okrętu w zależności od głębokości. Uzyskanio dobrą zgodność obliczonych i zmierzonych ciśnień hydrodynamicznych. Błąd jest mniejszy niż 1-2 procent dla podciśnienia. Dla nadciśnienia jest rzędu kilku procent.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
HYDROACOUSTICS
nr 15,
strony 13 - 20,
ISSN: 1642-1817 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Bielański J.: Signature of Hydrodynamic Pressure Field// HYDROACOUSTICS. -Vol. 15., (2012), s.13-20
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 106 razy