STARZEJĄCY SIĘ PRZEDSIĘBIORCA W POLSCE I NA ŚWIECIE - Publication - Bridge of Knowledge

Search

STARZEJĄCY SIĘ PRZEDSIĘBIORCA W POLSCE I NA ŚWIECIE

Abstract

Poniższy artykuł wskazuje na rosnącą liczbę przedsiębiorców w wieku okołoemerytalnym, tak w krajach europejskich, w tym w Polsce, jak i w USA. Wzrost ten wynika zarówno z rosnącej liczby osób w tej grupie wiekowej, które zakładają swoje firmy, jak i z rosnącej liczby osób, które prowadząc od wielu lat swoje firmy, nie zamierzają przejść na emeryturę. Z nielicznych badań wśród osób starszych prowadzących własne firmy wynika, że postrzeganie przez nich barier funkcjonowania (finansowej, informacyjnej czy też instytucjonalnej) nacechowane jest mniejszą częstotliwością niż w przypadku młodszych przedsiębiorców, co może być konsekwencją nagromadzonego kapitału społecznego i finansowego, a także doświadczenia. Badania przeprowadzone na Pomorzu pokazały, że przedsiębiorcy w wieku 55+ cenią sobie stabilność, w porównaniu z młodszymi przedsiębiorcami rzadziej mają ochotę się rozwijać, a w konsekwencji nie poszukują źródeł finansowania zewnętrznego tak często jak pozostali przedsiębiorcy.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 19 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka edition 1, pages 51 - 59,
ISSN: 2084-6495
Language:
Polish
Publication year:
2014
Bibliographic description:
Wasilczuk J.: STARZEJĄCY SIĘ PRZEDSIĘBIORCA W POLSCE I NA ŚWIECIE // Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka. -., iss. 1 (2014), s.51-59
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 121 times

Recommended for you

Meta Tags