STEROWANIE RAMIENIEM ROBOTA Z WYKORZYSTANIEM DANYCH Z KAMERY CYFROWEJ I MECHANIZMÓW SZTUCZNEJ INTELIGENCJI
Abstract
Pierwotnym zamysłem zespołu było stworzenie uniwersalnego systemu grającego w gry planszowe. Mierząc się z tym problemem, postanowiono zrobić jednak coś więcej - wywrócić dotychczasową koncepcję pracy użytkownika z komputerem „do góry nogami” i nie zmuszać użytkownika do nauki interfejsu, a zmusić system do współpracy z interfejsem, który rozumie użytkownik. Dokonane zostało więc przejście ze świata wirtualnego do świata rzeczywistego i tak powstał system o nazwie BoGaRo – Board Game Robot. Jako demonstrację możliwości robota wybrano grę w warcaby. W niniejszym referacie zostaną przedstawione kolejne moduły składowe systemu: sterowania ramieniem, rozpoznawania obrazu i logiki gry, ukazując także aspekty ich uniwersalności. Na zakończenie zostanie przedstawione porównanie z innymi systemami oraz plan dalszego rozwoju systemu.
Authors (4)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
no. 20,
pages 137 - 148,
ISSN: 1732-1166 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2012
- Bibliographic description:
- Sawicki P., Daca B., Nosowski K., Bikonis K.: STEROWANIE RAMIENIEM ROBOTA Z WYKORZYSTANIEM DANYCH Z KAMERY CYFROWEJ I MECHANIZMÓW SZTUCZNEJ INTELIGENCJI// ZESZYTY NAUKOWE WYDZIAŁU ELEKTRONIKI, TELEKOMUNIKACJI I INFORMATYKI POLITECHNIKI GDAŃSKIEJ. -Vol. 20., (2012), s.137-148
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 118 times