STEROWANIE RAMIENIEM ROBOTA Z WYKORZYSTANIEM DANYCH Z KAMERY CYFROWEJ I MECHANIZMÓW SZTUCZNEJ INTELIGENCJI
Abstrakt
Pierwotnym zamysłem zespołu było stworzenie uniwersalnego systemu grającego w gry planszowe. Mierząc się z tym problemem, postanowiono zrobić jednak coś więcej - wywrócić dotychczasową koncepcję pracy użytkownika z komputerem „do góry nogami” i nie zmuszać użytkownika do nauki interfejsu, a zmusić system do współpracy z interfejsem, który rozumie użytkownik. Dokonane zostało więc przejście ze świata wirtualnego do świata rzeczywistego i tak powstał system o nazwie BoGaRo – Board Game Robot. Jako demonstrację możliwości robota wybrano grę w warcaby. W niniejszym referacie zostaną przedstawione kolejne moduły składowe systemu: sterowania ramieniem, rozpoznawania obrazu i logiki gry, ukazując także aspekty ich uniwersalności. Na zakończenie zostanie przedstawione porównanie z innymi systemami oraz plan dalszego rozwoju systemu.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
nr 20,
strony 137 - 148,
ISSN: 1732-1166 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Sawicki P., Daca B., Nosowski K., Bikonis K.: STEROWANIE RAMIENIEM ROBOTA Z WYKORZYSTANIEM DANYCH Z KAMERY CYFROWEJ I MECHANIZMÓW SZTUCZNEJ INTELIGENCJI// ZESZYTY NAUKOWE WYDZIAŁU ELEKTRONIKI, TELEKOMUNIKACJI I INFORMATYKI POLITECHNIKI GDAŃSKIEJ. -Vol. 20., (2012), s.137-148
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 117 razy