Sterowanie ruchem w obszarze śluz autobusowych na przykładzie Gdyni - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Sterowanie ruchem w obszarze śluz autobusowych na przykładzie Gdyni

Abstract

W miastach coraz częściej wprowadza się różne środki uprzywilejowania transportu zbiorowego. Jednym z takich rozwiązań są śluzy autobusowe, które zazwyczaj połączone są z wydzielonymi pasami dla autobusów oraz dedykowaną sygnalizacją świetlną. Głównym celem artykułu jest przedstawienie aktualnie funkcjonujących przykładów sterowania ruchem na śluzach oraz wskazanie wad i zalet tych rozwiązań. Zaproponowano ponadto metodę szacowania strat czasu na przykładzie jednej ze śluz w oparciu o dane z systemu zarządzania ruchem TRISTAR. Na podstawie analizy wyników badań wskazano dodatkowe obszary problemowe związane z zachowaniami kierowców pojazdów transportu zbiorowego. W końcowej części zestawiono główne charakterystyki związane ze specyfiką śluz i wskazano dalsze kierunki badań.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 14 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Transport Miejski i Regionalny pages 38 - 43,
ISSN: 1732-5153
Language:
Polish
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Oskarbski J., Miszewski M., Żarski K.: Sterowanie ruchem w obszarze śluz autobusowych na przykładzie Gdyni // Transport Miejski i Regionalny. -., nr. 4 (2015), s.38-43
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 143 times

Recommended for you

Meta Tags