Sterowanie stopniem wejściowym izolowanego wielopoziomowego przekształtnika kaskadowego DC-AC w napędzie EZT zasilanym z sieci trakcyjnej 3kV
Abstract
W artykule przedstawiono wybraną problematykę sterowania wielopoziomowego przekształtnika DC-DC stanowiącego stopień wejściowy przekształtnika napędowego, przeznaczonego do napędów elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Sterowanie napędem trakcyjnym powinno uwzględniać właściwości sieci trakcyjnej 3kV DC: skokowe zmiany napięcia i przerwy w zasilaniu, m.in. spowodowane przejazdem odbieraka prądu przez izolatory sekcyjne. Proponowany układ daje możliwość sterowania silnikiem trakcyjnym w sposób odsprzężony od regulacji prądu pobieranego z sieci oraz możliwość wyeliminowania niepożądanych zjawisk rezonansowych w układzie filtra wejściowego LCL.
Authors (4)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2019
- Bibliographic description:
- Adamowicz M., Szewczyk J., Paweł S., Krzemiński Z.: Sterowanie stopniem wejściowym izolowanego wielopoziomowego przekształtnika kaskadowego DC-AC w napędzie EZT zasilanym z sieci trakcyjnej 3kV// / : , 2019,
- Sources of funding:
-
- Projekt finansowany ze środków Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, Poddziałanie 1.2 Programy Sektorowe, nr umowy POIR.01.02.00-00-0193/16-00
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 109 times
Recommended for you
Interferencje w trakcyjnym układzie napędowym z silnikami PMSM
- R. Doleček,
- O. Černý,
- J. Novák
- + 1 authors