Abstract
W ostatnich latach można zaobserwować intensyfikację wysiłków władz małych i średnich miast na rzecz podniesienia jakości ich przestrzeni publicznych. Coraz częściej nowe lub odnowione przestrzenie publiczne tych miast stają się kluczowym elementem marketingu terytorialnego. Artykuł przedstawia różnorodność strategii inwestycyjnych mających służyć stworzeniu przestrzeni integracji o wysokiej jakości. Podstawowe różnice dotyczą przestrzennego charakteru i skali interwencji oraz metod aktywizacji przekształconej przestrzeni. Wynika to zarówno ze zdiagnozowanych potrzeb i możliwości, jaki i aspiracji danego ośrodka.Charakterystyka działań została rozwinięta o studia wybranych przypadków.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Problemy kształtowania przestrzeni publicznych strony 114 - 127
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2010
- Bibliographic description:
- Golędzinowska A.: Strategie tworzenia dobrej przestrzeni publicznej w małych i średnich miastach// Problemy kształtowania przestrzeni publicznych/ ed. eds. Piotr Lorens, Justyna Martyniuk-Pęczek. Gdańsk: Urbanista, 2010, s.114-127
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 216 times