Abstrakt
W ostatnich latach można zaobserwować intensyfikację wysiłków władz małych i średnich miast na rzecz podniesienia jakości ich przestrzeni publicznych. Coraz częściej nowe lub odnowione przestrzenie publiczne tych miast stają się kluczowym elementem marketingu terytorialnego. Artykuł przedstawia różnorodność strategii inwestycyjnych mających służyć stworzeniu przestrzeni integracji o wysokiej jakości. Podstawowe różnice dotyczą przestrzennego charakteru i skali interwencji oraz metod aktywizacji przekształconej przestrzeni. Wynika to zarówno ze zdiagnozowanych potrzeb i możliwości, jaki i aspiracji danego ośrodka.Charakterystyka działań została rozwinięta o studia wybranych przypadków.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Problemy kształtowania przestrzeni publicznych strony 114 - 127
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Golędzinowska A.: Strategie tworzenia dobrej przestrzeni publicznej w małych i średnich miastach// Problemy kształtowania przestrzeni publicznych/ ed. eds. Piotr Lorens, Justyna Martyniuk-Pęczek. Gdańsk: Urbanista, 2010, s.114-127
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 211 razy