Świadomość strategii i zarządzania strategicznego w zarządzaniu uczelniami wyższymi na przykładzie szkół wyższych w Polsce
Abstract
Celem artykułu jest ukazanie możliwości i zasadności uporządkowanego wdrażania biznesowych modeli zarządzania strategicznego do instytucji użyteczności publicznej, jakimi są uczelnie wyższe. Autorzy zauważają, że obecny rozwój większości uczelni, zarówno niepublicznych, jak i części publicznych, odbywa się bardzo chaotycznie, a decyzje o wymiarze strategicznym, jak uruchamianie nowych kierunków studiów, zapadają na podstawie kryteriów, które w perspektywie długookresowej mogą okazać się dla uczelni wysoce niekorzystne.
Authors (3)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 88 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska
pages 415 - 424,
ISSN: 1641-3466 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2016
- Bibliographic description:
- Popławski W., Markowski M., Forkiewicz M.: Świadomość strategii i zarządzania strategicznego w zarządzaniu uczelniami wyższymi na przykładzie szkół wyższych w Polsce// Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska. -., nr. 93 (2016), s.415-424
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 141 times