System Informacji dla Kierowców w zarządzaniu ruchem w Trójmieście - Publication - Bridge of Knowledge

Search

System Informacji dla Kierowców w zarządzaniu ruchem w Trójmieście

Abstract

Dynamiczna informacja dla kierowców stanowi jeden z kluczowych elementów współczesnych systemów zarządzania ruchem. Systemy zapewniające przekazywanie kierowcom aktualnych danych o ruchu od dłuższego czasu są stosowane w krajach europejskich, zarówno na drogach szybkiego ruchu, jak i w miastach. W Polsce rozwijane są systemy, które za pośrednictwem znaków i tablic elektronicznych prezentują dane m. in. o utrudnieniach w ruchu, czy aktualnych czasach przejazdu w sieci drogowej. Tego typu informacje wspomagają wybór optymalnej trasy, co umożliwia minimalizację uciążliwości oraz kosztów podróży. Znaki zmiennej treści pozwalają ponadto w sposób dynamiczny zarządzać dopuszczalnym limitem prędkości, np. na podstawie informacji o zmianach warunków atmosferycznych, robotach drogowych, czy zdarzeniach na drodze. Przedstawione funkcjonalności wpływają na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu i niezawodności systemu transportu. Artykuł prezentuje przegląd rozwiązań Systemów Informacji dla Kierowców (SIK) w Polsce oraz założenia modułu informacji dla kierowców w Zintegrowanym Systemie Zarządzania Ruchem TRISTAR. Przedstawiono również powiązania modułu informacji z innymi komponentami systemu TRISTAR zapewniającymi dostęp do aktualnych danych o ruchu oraz plany rozwoju systemu.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 16 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Transport Miejski i Regionalny pages 4 - 9,
ISSN: 1732-5153
Language:
Polish
Publication year:
2016
Bibliographic description:
Oskarbski J., Jamroz K., Zawisza M., Miszewski M., Żarski K.: System Informacji dla Kierowców w zarządzaniu ruchem w Trójmieście// Transport Miejski i Regionalny. -., nr. 5 (2016), s.4-9
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 142 times

Recommended for you

Meta Tags